Business Controller til selskap med betydelig engasjement innen fornybar energi

Fred. Olsen Renewables AS er et heleid datterselskap av det børsnoterte selskapet Bonheur ASA, og har et betydelig engasjement innenfor fornybar energi med hovedvekt på utvikling og drift av vindkraftparker. Selskapet eier og drifter 12 vindkraftparker med en samlet installert effekt på 786 MW. I tillegg arbeider selskapet med en betydelig prosjektportefølje i Sverige, Norge, Storbritannia og Italia.
Bonheur ASA er engasjert i virksomheter innenfor shipping, offshore, fornybar energi, samt investeringer innenfor en rekke andre forretningsområder. Konsernet viderefører tradisjoner som stammer fra 1848 da Fred. Olsen-familien gikk inn i shipping, og har siden utviklet seg til en sentral aktør i fornybarsegmentet.


Vi søker deg som er proaktiv og nysgjerrig til spennende Business Controller rolle i et selskap hvor vi driver med fremtidsrettet og bærekraftig virksomhet i flere land. Som en del av Business Controller teamet vil du ta del i oppfølging av selskapets operative vindparker i Skandinavia og UK. Som Business Controller vil du ha en operativ rolle der du må kommunisere tett med ulike forretningsledere i selskapet i Norge og UK, og inneha et bredt spekter av spennende oppgaver. Rollen rapporterer til Chief Business Controller og jobber tett med CFO, driftsteam (operations) og de andre i økonomiavdelingene i Oslo og London.

Arbeidsoppgaver:

  • gjennomføre måneds- og kvartalsavslutninger for operative vindkraftverk i tett samarbeid med forretningslederne
  • lede, forberede og bistå forretningslederne i budsjett- og prognoseprosessen
  • bidra i kvartalsvise styrerapporter med kommentarer til det finansielle.
  • oppfølging av påløpte kostnader mot budsjett
  • bidragsyter til forbedring av rutiner, prosesser og kontroller
  • aktivt delta i digitaliserings- og teknologiprosesser for utvikling av økonomiske styringsmodeller
  • effektiviserings- og forbedringsarbeid
  • være en støttefunksjon til vindkraftverkene og bidra med ad-hoc oppgaver/ analyser


Kvalifikasjoner:

  • høyere økonomisk utdannelse på masternivå 
  • minimum 3 års relevant arbeidserfaring fra tilsvarende rolle og/eller konsulenthus
  • god forretningsforståelse og forståelse av hva som driver tallene
  • grunnleggende god regnskapsforståelse
  • svært gode ferdigheter i Excel og gjerne erfaring med Power BI
  • utmerket muntlig og skriftlig fremstillingsevne, både på norsk og engelsk


Personlige egenskaper:
Brenner du for en bærekraftig fremtid og finner du mening i å bidra til dette i din arbeidshverdag er det kanskje deg vi ser etter? Som person er du trygg, selvgående og har en strukturert arbeidsstil. Du må være analytisk og ha interesse for effektivisering gjennom det digitale. Vi ser etter deg som har en grunnleggende positiv og løsningsorientert innstilling. Videre er du ansvarsbevisst og forstår viktigheten av kvalitet i leveransene, og du trives med høyt tempo og høye krav. Sterke kommunikasjonsevner vektlegges tungt, herunder evnen til å utfordre det bestående på en god og trygg måte. I rollen er det viktig både å kunne samarbeide godt med andre og jobbe selvstendig.

Vi tilbyr:
En spennende mulighet i et selskap hvor det skjer mye på flere fronter; nye markeder, teknologier og komplekse faglige problemstillinger. Selskapet har hatt sterk vekst i over 20 år og har store ambisjoner fremover. Vi har et dynamisk og hyggelig miljø hvor den rette kandidaten vil ha gode muligheter for utvikling i selskapet.  Arbeidsplassen ligger i Oslo sentrum. Konkurransedyktige betingelser.


Virker dette interessant, ber vi deg, i henhold til GDPR, søke via www.financepeople.no og ikke direkte på mail til oppgitt kontaktperson. Ved spørsmål kan du kontakte Anne Hilde Nilsen på 975 89 490/anne@financepeople.no.

Alle henvendelser behandles konfidensielt.


Lignende søk: Konsulent, Industri / Produksjon, Kraft / Energi