Økonomisjef til spennende selskap i vekst - operativ rolle med bredde i oppgaver og ansvar

 

Konsertsystemer LLB AS er, sammen med vårt søsterselskap Nordic Rentals i Danmark, Nordens største privateide selskap innen utleie av lyd, lys, bilde, scene og tolkeutstyr til profesjonelt bruk. Vi leverer komplette løsninger til events, konferanser, konserter, festivaler, TV produksjoner, teater, messer og leverer til alle størrelser og typer oppdrag, fra planlegning til avvikling. I 2022 leverte vi utstyr og/eller teknikere til mer enn 2500 produksjoner, flere enn noe annet firma i Norge. Konsertsystemer har ca. 70 faste ansatte fordelt på sitt hovedkontor i Oslo samt sine avdelinger i Bergen og Ålesund.


På vegne av kunde søker vi en faglig operativ økonomisjef til et spennende selskap i vekst. Vi ser etter deg som har min. 3-5 års erfaring med økonomistyring, controlling og regnskap. Du vil ha personalansvar for to selvgående medarbeidere og rollen inngår i ledergruppen. Hovedoppgavene dine er økonomistyring, rapportering for det norske og danske søsterselskapet, bidra til driften og være en støttespiller for daglig leder og medarbeiderne. Dette er en rolle med stor grad av frihet til å bidra strategisk med bredde i ansvar og påvirkningsmuligheter.

Selskapet ønsker stadig å forbedre seg og i rollen er det også naturlig å komme med innspill utover det økonomifaglige, eksempelvis organisering av drift, ledelse og bunnlinje fokus i organisasjonen for øvrig. Det daglige regnskapet og lønnskjøring ivaretas internt av andre, men i enkelte perioder er det ønskelig at du også bidrar operativt. Selskapet er i vekst og vi søker kandidater som har et sterkt ønske om å bidra og utvikle selskapet videre. Du vil bidra strategisk, bidra ved eventuelle oppkjøp, samt se etter muligheter for effektivisering og kostnadsreduksjon. Selskapet implementerer nå et nytt felles ERP-system og du vil bidra med videreutvikling og utnyttelse av dette.

Vi ser etter en person som liker å involvere seg, jobbe driftsorientert, evner å komme med forslag til forbedringstiltak og implementere disse i virksomheten. I tillegg må du trives med å jobbe operativt, eksempelvis ved rapportering, ved utarbeidelse av egne analyser samt støtte til medarbeiderne dine.

Selskapet har to andre avdelinger i Norge som man følger opp og besøker ved anledning. Selskapet er også del av et større internasjonalt konsern og du vil delta på enkelte felles samlinger. Stillingen rapporterer til daglig leder og inngår i selskapets ledergruppe. Selskapet har hovedkontor på Kalbakken i Oslo og holder til i moderne og representative lokaler.

Sentrale ansvarsområder

  • Ansvar for og organisering av økonomifunksjonen
  • Utarbeidelse av budsjett og prognoser
  • Likviditetsstyring og finansiering
  • Intern- og ekstern rapportering. herunder støtte til dansk søsterselskap
  • Virksomhetsstyring og analyse
  • Forretningsstøtte og beslutningsstøtte til ledelsen
  • Oppfølging av prosjekter og økonomifaglig støtte til prosjektledere
  • Personalansvar og delta i selskapets ledergruppe
  • Revisorkontakt
  • Bidra ved eventuelle oppkjøp og integrasjon av oppkjøpte selskap
  • Bidra til effektivisering og utnyttelse av nytt ERP-system

 

Kvalifikasjoner

  • 3-5 års høyere økonomisk utdannelse
  • Min. 3-5 års relevant erfaring innen økonomi, controlling og regnskap
  • God kompetanse innen virksomhetsstyring og analyse
  • Meget gode Excel-kunnskaper
  • God systemforståelse og digital nysgjerrighet
  • Gode norsk og engelskkunnskaper, skriftlig og muntlig

 

Konsertsystemer tilbyr

  • En sentral og synlig rolle i et selskap i utvikling vekst
  • Mulighet til å påvirke og utgjøre en forskjell
  • Flotte og moderne kontorlokaler
  • Uformelt og hyggelig arbeidsmiljø
  • Konkurransedyktige betingelser


Lignende søk: Leder, Regnskap / Revisjon