Lyst til å jobbe som Group Business Controller i Norges største kompetansehus innen eiendom?

OBOS er en av de største boligbyggerne i Norge og Sverige, og er den største i Norge. Vi eies av våre over 530 000 medlemmer, og overskuddet beholdes i virksomheten og benyttes til å oppfylle formålet, som er å tilby medlemmene bolig. Helt siden 1929 har vi skaffet våre medlemmer bolig, samt forvaltet disse på en trygg måte. OBOS har over 2700 ansatte og driver utvikling, produksjon og salg av eiendom og bolig. Vi har i tillegg virksomhet innenfor eiendomsforvaltning, rådgivning, digitale tjenester, bankvirksomhet, eiendomsmegling, næringseiendom, samt aksjeinvesteringer innenfor sektorene bygg, eiendom og anlegg. OBOS skal bidra til et mer bærekraftig samfunn. Medlemmene har besluttet at inntil 10 prosent av overskuddet etter skatt skal benyttes til samfunnsnyttige tiltak. Hovedkontoret er i Oslo.


Vi ser etter deg som ønsker å være med og bidra til god virksomhetsstyring i OBOS! Vi har gått fra budsjett til rullerende prognose i november 2022 og ønsker å sikre gode analyser i konsernet, bistå med oppfølging av konsernets resultater og utarbeidelse av konsernets kvartalsrapport. Denne endringsreisen tror vi du ønsker å være med på for at OBOS skal nå sin strategi. Du vil rapportere til Økonomidirektør i OBOS.


Arbeidsoppgaver:

  • Utarbeide kvartalsrapport for konsernet med management kommentarer
  • Utarbeide rullerende prognose 5 kvartaler samt langtidsprognoser
  • Bygge gode løsninger for rapportering og analyser for konsernet
  • Sikre økonomisk innsikt som støtte for strategiske valg og beslutninger for konsernet
  • Bidra aktivt til utvikling og realisering av divisjonens strategier og mål
  • Utvikle, følge opp og analysere KPI’er for de finansielle og operasjonelle 
  • Prosessforbedring og effektivisering
  • Risikorapportering for konsern
  • Utarbeide business cases
  • Ad Hoc prosjekter og oppgaver                         


Ønskede kvalifikasjoner:

  • Høyere økonomisk utdanning, Siv.øk, MSc e.l 
  • Minimum 2-3 års relevant erfaring fra Business Controlling, konsulenthus og/eller revisjon
  • Erfaring innen forecasting, modellering, økonomistyring, analyser og kalkyler
  • Svært god forretningsmessig forståelse
  • Generelt god systemforståelse, dyktig i Excel, Powerpoint og fordel med erfaring med PowerBI
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne


Personlige egenskaper:
Arbeidet er variert og i perioder vil det være travelt, dette tror vi at du trives med. Du ser fordelene av å samarbeide på tvers, sparre og diskutere med dine kolleger, samtidig som du jobber godt på egenhånd. Du er analytisk, strukturert og nøyaktig samtidig som du er komfortabel med å jobbe mot frister. I OBOS er det mye som skjer og for å trives og lykkes hos oss er du en som bidrar både faglig og sosialt.

Vi tilbyr:
Samfunnsengasjementet, og hjertet OBOS har for byene våre, er noe av det som gjør ansatte stolte av å jobbe her. I tillegg er vi opptatt av å skape en inkluderende kultur, både innad og utad, hvor alle skal føle seg velkommen og kunne være seg selv. Hos oss får du en jobb med mening! I OBOS er det uante muligheter! OBOS er Norges største kompetansehus innen eiendom og vi er opptatt av at du skal få utvikle deg og oppfylle din karrieredrøm. Vi kan tilby et inspirerende og innovativt miljø med høyt faglig nivå, gir deg gode muligheter til å forme din egen hverdag. Interessante og utviklende arbeidsoppgaver med rom for nytenking gjør det gøy å gå på jobb. OBOS investerer i egne ansatte, har konkurransedyktige betingelser og gode ordninger som blant annet fleksitid, sommertid, gode pensjons- og forsikringsordninger, samt firmahytter i inn- og utland. Arbeidssted er på Hammersborg Torg sentralt i Oslo, før vi i 2025 setter snuta mot helt nye lokaler i Construction City, Ulven.

 


Lignende søk: Konsulent, Eiendom / Eiendomsmegling