Spennende Business Controller rolle til markedsledende selskap i vekst

Hertz – et ledende bildelingsselskap. Hertz er representert mer enn 150 land på samtlige kontinenter med over 11 000 lokasjoner. Hertz er Norges største bildelingsselskap og en betydelig aktør i den raskt voksende delingsøkonomien. De seneste ti årene har vi hatt en årlig vekst på ca. 20 prosent, og har nå over 500 utleiepunkter, inkludert samtlige flyplasser. Bilflåten i Norge består av flere enn 10 000 nye biler fra verdens ledende produsenter, som leies ut via et landsdekkende nettverk. Hertz vil være førstevalget innen bilutleie og en markant aktør i den nye delingsøkonomien med heldigitale delings- og mobilitetsløsninger. Vi har store ambisjoner for fremtiden og ser et betydelig vekstpotensial i at stadig flere vil leie og dele biler fremfor å eie selv. Samtlige lokasjoner i Hertz Norge er miljø- og kvalitetssertifisert gjennom standardene ISO 14001, 9001 og OHSAS 18001 (HMS).


Hertz er i sterk vekst og til nyopprettet rolle søker vi etter en nysgjerrig, proaktiv og faglig sterk Business Controller. Du vil ha en sentral rolle i arbeidet med å videreutvikle, samt bygge opp nødvendige systemer og prosesser i denne stillingen som favner våre selskap i Norge og Sverige. Vi ser etter deg som har god forretningsforståelse, interesse for systemer og kommuniserer godt med andre. Du bør trives med prosjektarbeid. Stillingen rapporterer til leder av avdelingen og jobber i et finansteam bestående av totalt seksten medarbeidere, henholdsvis fjorten i Norge og to i Sverige.
               
Arbeidsoppgaver

  • innkjøp- og kostnadskontroll
  • økonomiske analyser til ledelsen
  • månedlig rapportering
  • prosjektarbeid relatert til effektivisering og digitalisering
  • budsjetteringsansvar for deler av driften
  • videreutvikling av rapporteringssystemer


Kvalifikasjoner

  • høyere økonomisk utdanning, fortrinnsvis mastergrad
  • 3-5 års relevant erfaring fra lignende stilling
  • sterk interesse for IT-systemer. Selskapet benytter Agresso
  • meget erfaren bruker av Excel som arbeidsverktøy. Erfaring med BI-verktøy er en fordel
  • solid regnskaps- og forretningsforståelse
  • fordel med erfaring fra prosjektarbeid, gjerne som prosjektleder 


Personlige egenskaper
Vi søker en engasjert medarbeider som evner å jobbe i team, men som samtidig er initiativrik og selvgående. Du jobber analytisk og strukturert og kommuniserer tydelig både muntlig og skriftlig. Stillingen favner bredt og du må ha evnen til å kunne sette deg inn i ulike problemstillinger og fagfelt i bedriftens mange avdelinger. Det legges stor vekt på at man er en god relasjonsbygger da godt samarbeid er essensielt i hverdagen. Du må gjerne være en som setter ditt preg på et godt arbeidsmiljø.

Vi tilbyr
Vi kan tilby en interessant stilling i et sosialt og hyggelig miljø hvor den rette kandidaten vil ha gode muligheter for å utvikle og påvirke stillingen da denne er nyopprettet. I Hertz setter vi trivsel høyt og vi er opptatt av at vi skal fungere godt sammen, også på tvers av avdelingene. På vårt hovedkontor har vi lav turnover. Arbeidsplassen ligger sentralt i Lilleakerbyen i nyrenoverte lokaler med meget gode fasiliteter. Kort avstand til kollektivtransport. Vi praktiserer en «hybrid-løsning» hva gjelder hjemmekontor, noe som gir våre ansatte en stor grad av fleksibilitet. Ellers konkurransedyktige betingelser.

Virker dette interessant, ber vi deg, i henhold til GDPR, søke via www.financepeople.no og ikke direkte på mail til oppgitt kontaktperson. Ved spørsmål kan du kontakte Anne Hilde Nilsen på 975 89 490/anne@financepeople.no.

Alle henvendelser behandles konfidensielt.

Søknader behandles fortløpende.

 


Lignende søk: Konsulent, Transport / Logistikk / Lager, Annet Bransje