Forretningsorientert Senior Business Controller til REMA Distribusjon Transport

REMA 1000 er Norges ledende dagligvareaktør og en av landets sterkeste merkevarer. Siden 1979 har REMA 1000 jobbet for å kunne tilby kunder over hele landet et godt utvalg av dagligvarer til laveste pris, av høy kvalitet, produsert og solgt på en ansvarlig måte. Ved å ha hyggelige og dyktige mennesker med riktige holdninger og fokus på å jobbe med de rette tingene, har REMA 1000 lykkes med å skape en solid virksomhet som er lønnsom ikke bare for sine kjøpmenn og for bedriften - men også for kundene. Ønsker du å lese mer om vårt arbeid med miljø og samfunnsansvar; https://www.rema.no/ansvar-i-rema-1000/


REMA Distribusjon Norge AS er distribusjonsselskapet til REMA 1000, og vi har ansvar for å levere varer til alle REMA 1000 butikker. Vi er organisert med 5 distribunaler fordelt over hele landet, et importlager i Kristiansand, en transportavdeling og en sentral administrasjon på Vinterbro. RD Transport er Rema Distribusjon Norge AS sin transport enhet. Avdelingen har ansvar for inntransport og varedistribusjon, samt optimalisering av disse. RD Transport forvalter over 300 transportenheter som går i drift over hele landet. Avdelingen har i dag 140 ansatte og med deg på laget skal vi utvikle og drifte Nordens råeste og mest kostnadseffektive varedistribusjon. 

RD Transport søker nå etter en forretningsorientert og nysgjerrig Senior Business Controller som vil bidra til økt konkurransekraft gjennom nytenkende og utviklende samhandlinger på tvers av avdelingene. Vi leter etter deg som er fremtidsrettet, nysgjerrig og løsningsorientert. Som Senior Business Controller vil du rapporterer til Daglig leder i RD Transport og delta i enhetens ledergruppe bestående av 9 personer. 

Arbeidsoppgaver:

  • overordnet økonomiansvar for RD Transport
  • ha en sentral deltagelse i budsjett- og prognoseprosesser ut mot forretning og internt i økonomi
  • utarbeide og rapportere på nøkkeltall
  • bistå i å utarbeide gode beslutningsgrunnlag
  • basert på analyser, proaktivt avdekke muligheter og forbedringspotensialer på tvers av organisasjonen
  • være en pådriver for å arbeide smartere og mer effektivt gjennom kontinuerlig forbedring av analyseverktøy og digitalisering 


Kvalifikasjoner:

  • høyere økonomisk utdannelse, Master eller tilsvarende
  • 3-5 års relevant erfaring fra tilsvarende stilling, gjerne kombinert med erfaring fra konsulentbransjen eller revisjon
  • god forretnings-, økonomi- og regnskapsforståelse
  • interesse for varehandel og/eller logistikk er en fordel
  • god muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • solide Excel kunnskaper
  • generell god systemforståelse og setter deg raskt inn i nye systemer


Personlige egenskaper:

  • positiv og offensiv holdning
  • analytisk, ser sammenhenger og trives med problemløsning
  • evner å fremstille data og informasjon på en enkel og pedagogisk måte
  • uredd, selvgående og trygg på deg selv, men også en lagspiller som fremmer dine kollegaer
  • nysgjerrig og engasjert
  • endringsvillig og en pådriver for endringer
  • trives med mange baller i lufta og evner å prioritere

 
Vi tilbyr:
En sentral rolle i et selskap som er ledende innenfor logistikk og i stadig utvikling. Spennende og utfordrende arbeidsoppgaver i en velfungerende organisasjon. Et godt og uformelt arbeidsmiljø preget av motiverte og dyktige medarbeidere. Konkurransedyktige betingelser, med gode pensjons- og forsikringsordninger. Noe reising må påberegnes.

Virker dette interessant ber vi deg, i henhold til GDPR, søke via www.financepeople.no, og ikke direkte på mail til oppgitt kontaktperson. Ved spørsmål kan du kontakte FinancePeople ved Mona Gabrielsen på mobil 917 46 917 eller på mona.gabrielsen@financepeople.no

Alle henvendelser behandles konfidensielt.

Vi håper å høre fra deg!


Lignende søk: Konsulent, Transport / Logistikk / Lager, Varehandel / Kjededrift / Merkevare / FMCG