Ønsker du regnskapsansvar for egne selskaper og inngå i et større økonomi- og regnskapsmiljø?

Scandza er en raskt voksende utfordrer innen nordiske konsumvarer med en omsetning på nær 4,5 milliarder kroner. Vi har en bred portefølje med sterke lokale merkevarer kombinert med kjente lisensierte globale merkevarer. Noen av de mest kjente merkevarene i Norge er Synnøve Finden, Sørlandschips, Finsbråten, og Leiv Vidar.


På vegne av Scandza AS søker vi etter en ambisiøs Regnskapsmedarbeider med interesse for system til konsernets hovedkontor på Solli Plass i Oslo sentrum. Der vil du inngå i et sosialt og fremoverlent fagmiljø innen norsk handel og dagligvare hvor du vil være med og bidra i konsernets neste vekstfase. 

Som Regnskapsmedarbeider vil du være en del av et kompetent team på 11 personer. Regnskapsavdelingen for konsernet sitter samlet på hovedkontoret og inngår også i et større økonomimiljø. Du vil ha selvstendig og operativt regnskapsansvar for egne selskaper samtidig som du har flere å sparre med på avdelingen. Selve lønnskjøringen er outsourcet og ligningspapir håndteres av andre ressurser internt. Konsernet og avdelingen vil fremover jobbe med forbedring av rutiner og prosesser i forbindelse med implementering av nytt ERP-system. Du vil være en av flere bidragsytere i dette og være med på prosessforbedringer samt sikre en effektiv strukturering av selskapets hovedarbeidsprosesser innen økonomi. 

Dette er en god mulighet for deg som ønsker en selvstendig og variert regnskapsrolle med bredde i oppgavene, spennende prosjekter og faglig utvikling. Du må være en person som er positiv til endringer. Du evner å se muligheter til forbedring og bidrar til at disse gjennomføres. Vi ser etter deg som har minimum 3-5 års relevant erfaring innen regnskap og med sterk interesse for system. Riktig kandidat liker også utfordringer og ansvar, samt evner å jobbe selvstendig og i team. 


Sentrale oppgaver og ansvar

  • Regnskapsansvar for egne selskaper
  • Avstemming, periodisering, kvalitetssikring
  • Bokføring og bilagshåndtering
  • Månedsavslutning og bidra ved periodevis rapportering
  • Innrapportering og avstemming av MVA
  • Remittering og betalinger
  • Være en bidragsyter ved implementering av nytt ERP-system
  • Bidra med forbedring og implementering av rutiner og prosesser
  • Bidra positivt i en regnskapsavdeling som er i endring

Kvalifikasjoner: 

  • Høyere økonomisk utdannelse 
  • 3-5 års relevant erfaring innen regnskap
  • God Excel kompetanse
  • God systeminteresse og interesse for forbedring
  • Fordel å ha vært med på implementering av et ERP-system

Personlig egenskaper:

  • Strukturert, nøyaktig og ansvarsbevisst
  • Du er vant til tidsfrister og høyt tempo
  • Du jobber selvstendig ift. egne leveranser og trives i et team
  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • Fleksibel, løsningsorientert og en positiv innstilling

Vi tilbyr:

  • Spennende arbeidsoppgaver og faglig utvikling
  • Du får være med på en endringsreise sammen med et kompetent team
  • Flotte og moderne kontorlokaler sentralt i Oslo sentrum
  • Sosialt og hyggelig arbeidsmiljø
  • Konkurransedyktige betingelser

Lignende søk: Konsulent, Varehandel / Kjededrift / Merkevare / FMCG