Ønsker du å jobbe tett med Økonomisjef i et markedsledende selskap i vekst?

 

Culina er en ledende leverandør av porselen, glass, bestikk, elektriske artikler, kokkeklær, servering, bar- og annet utstyr til storkjøkkenmarkedet. Våre kunder er hotell- og restaurantkjeder, kantiner, offentlig sektor, innkjøpssammenslutninger og mindre serveringssteder. Vi har ca. 200 leverandører, merkevareprodusenter som Figgjo, Steelite, Cambro, Arc, RobotCoupe, Hällde, Segers m.fl. I tillegg kommer våre egne varemerker ConGusto og Destino. Culina har elleve kjedemedlemmer som driver salg og sluttkundekontakt. Enor as er kjedens hovedkontor og driver kolleksjonsutvikling, innkjøp, logistikk, sentrallager, distribusjon, forhandling av kjedeavtaler og markedsføring. Enor AS er en del av det britiske distribusjonsselskapet Bunzl Plc og har 60 Ansatte og omsetning på kr 320 millioner.


På vegne av Enor søker vi business controller til selskapets økonomiavdeling og Culinas hovedkontor på Vøyenenga i Bærum. Selskapet er Norges ledende leverandør av utstyr til det profesjonelle storkjøkken og har opplevd stor vekst de siste årene. Du vil få en sentral rolle og jobbe tett med Økonomisjef i selskapet. Du vil få en sentral rolle og jobbe tett med Økonomisjef i selskapet. Stillingen jobber for 3 selskaper eid av Bunzl konsernet og disse er Enor, Riise (Culina Oslo) og Culina Skien. Du vil også ha faglig samarbeid med controllermiljøet i Danmark. Vi er på jakt etter deg som har noe erfaring fra regnskap, revisjon eller controlling. For å lykkes i stillingen bør du være analytisk, selvgående, strukturert og proaktiv. Stillingen rapporterer til Økonomisjef. 

Ansvarsområder

  • Bistå ved månedsrapportering og årsoppgjør
  • Budsjett og prognose
  • Lønnsomhetsanalyser
  • Kreditthåndtering og følge opp kundefordringer
  • Likviditetsstyring
  • Bistå med tilbud, kostkalkyler og marginanalyser
  • Oppfølging og analyser av riktig lagernivå og ukurante produkter
  • Bistå økonomisjef med analyser og prosjekter

Kvalifikasjoner

  • Høyere økonomisk utdannelse
  • Erfaring fra controlling, regnskap eller revisjon
  • Gode norsk- og engelskkunnskaper
  • God erfaring med bruk av økonomisystemer 
  • Avansert bruker av excel 

Personlige egenskaper

  • Resultatorientert
  • Proaktiv og effektiv
  • Selvstendig og strukturert
  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • God arbeidsmoral og arbeidskapasitet

Vi tilbyr

  • En utfordrende og spennende stilling i et markedsledende selskap
  • Godt arbeidsmiljø
  • Konkurransedyktige betingelser
  • Gode utviklingsmuligheter

På grunn av ferieavvikling vil søknader bli behandlet i august.


Lignende søk: Leder, Varehandel / Kjededrift / Merkevare / FMCG