Ønsker du å være en del av Norges mest innovative og voksende eiendomshus?

Vaxa er et uavhengig rådgivningsselskap innen eiendom. Selskapet ble stiftet i 2014 og er deleid av Clarksons. Med bred og god erfaring innen utvikling, transaksjoner, drift og forvaltning er Vaxa en sterk ressurs innenfor alle aspekter i eiendomsfaget. Teamet kommer fra variert bakgrunn med solid kompetanse innen eiendom, bygg og anlegg og finans. Med et bredt nettverk av rådgivere og utførende aktører representerer Vaxa en unik partner for sine kunder innen eiendom. Siden oppstarten i 2014 har Vaxa hatt et sterkt fokus på utvikling av organisasjon, systemer og faglig utvikling. Dette har gitt Vaxa en solid base for stor vekst i kommende år. Med ca. 300 000 kvm eiendom under forvaltning, er Vaxa i ferd med å bli et av landets ledende eiendoms- og forvaltningshus. Fremover skal Vaxa vokse organisatorisk og ha sterkt fokus på utviklingen av et av Norges beste eiendomsteam.


Vaxa opplever sterk vekst og skal ekspandere videre og vi søker derfor etter en fremtidsrettet, forretningsorientert og faglig dyktig CFO for konsernet. CFO vil ha det overordnede ansvaret for selskapets økonomi-, likviditet- og virksomhetsstyring.

Dette er en meget god mulighet for deg som ønsker å jobbe bredt innenfor økonomiområdet og samtidig ønsker å være en del av et spennende vekstcase. Selskapet har en ambisiøs vekststrategi og CFO vil ha en sentral rolle i den strategiske og forretningsmessige utviklingen av selskapet. Videre vil du få ansvar for utvikling av økonomifunksjonen med fokus på effektiv, automatisert og kvalitetsorientert økonomistyring. Du vil rapportere til CEO og være en viktig samarbeidspartner og støtte for han, ledergruppen og styret.

Stillingen er nyopprettet og gir store muligheter for å påvirke egen og selskapets videre utvikling.  

Arbeidsoppgaver

  • utvikle og lede konsernets økonomifunksjon
  • etablere en felles rapporteringsstruktur og sikre finansiell rapportering av høy kvalitet til styret og eiere
  • gjennomføre budsjett- og prognoseprosess for konsern med datterselskaper
  • delta aktivt i strategiske beslutningsprosesser og drive den forretningsmessige utviklingen av konsernet i samarbeid med ledergruppen
  • jobbe tett med virksomhetene for å drive endringer
  • analysere og følge opp løpende prosjekter
  • løpende rapportere til bank og kontakt med revisor
  • bistå med å utvikle og automatisere analyser på relevante forretningsområder/selskaper
  • være sentral i samarbeid med ledergruppen ved systemutvikling, vedlikehold og utvikling av relevante IT- og ERP-systemer, samt etablere og rapportere på relevante KPIer


Kvalifikasjoner

  • høyere økonomisk utdanning, MBA/MSc eller tilsvarende
  • minimum fem års relevant erfaring fra tilsvarende rolle, Management Consulting og/eller revisjon
  • solid økonomi- og regnskapsforståelse
  • erfaring med prosjektoppfølging og prosjektregnskap
  • svært gode ferdigheter i Excel og god systemkompetanse
  • god muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • fordel med erfaring fra forretningsutvikling, M&A og/eller børsnoterte selskap
  • erfaring fra modellering og utarbeidelse av business case er en fordel
  • god IT-kompetanse med interesse for å effektivisere/digitalisere økonomistyring
  • fordel med erfaring og/eller interesse for eiendom


Personlige egenskaper
For å lykkes i rollen må du være utpreget analytisk og kommersiell samtidig som du er operativ og «hands-on». Du må inneha betydelig driv, initiativ og gjennomføringsevne og ha evnen til å tenke kreativt og nytt. Rollen vil få en bred eksponering mot hele organisasjonen, og du må kunne jobbe godt med alle forretningsområder og på alle nivå i organisasjonen. Samarbeidsevner og evnen til å jobbe organisatorisk smart og situasjonsbestemt vektlegges tungt. Videre er du metodisk og forbedringsorientert med grunnleggende interesse for teknologi og digitalisering.

Vi tilbyr

  • en særdeles spennende, utfordrende og bred stilling i et konsern med videre vekstplaner
  • selskapet er finansielt solid og ambisjonene for videre utvikling er høye
  • en meningsfylt og variert arbeidshverdag med mye ansvar og muligheten til å utvikle økonomifunksjonen videre
  • et godt arbeidsmiljø som preges av dyktige, engasjerte og hyggelige kollegaer
  • konkurransedyktige betingelser
  • arbeidssted er Lysaker


Virker dette interessant ber vi deg, i henhold til GDPR, søke via www.financepeople.no, og ikke direkte på mail til oppgitt kontaktperson. Ved spørsmål kan du kontakte Anne Hilde Nilsen, Partner i FinancePeople, på 975 89 490/anne@financepeople.no.
Alle henvendelser behandles konfidensielt.
På grunn av ferieavvikling vil søknader bli behandlet i august.


Lignende søk: Bank & Finans, Eiendom / Eiendomsmegling