M&A Manager søkes til nyopprettet stilling

Sikri Gruppen er et ledende programvarehus og teknologiselskap som består av selskapene Sikri, Ambita, Metria, 4CastGroup, Boligmappa og Virdi, og leverer produkter og tjenester til både offentlig sektor, privat næringsliv og konsumenter.


Vil du være med å forme fremtiden i et spennende vekstselskap?

Sikri Gruppen har en ambisiøs vekststrategi, og har vokst gjennom flere spennende oppkjøp den siste tiden. Neste steg er å profesjonalisere vårt arbeid med M&A ytterligere, samtidig som vi ønsker å løfte vår kommunikasjon til investormarkedet. På bakgrunn av dette ser vi etter en M&A Manager til en nyopprettet stilling. 

Som M&A Manager vil du sitte sentralt i alle M&A-prosesser i selskapet, og være en viktig sparringspartner for ledelsen rundt både finansielle og strategiske problemstillinger. Du vil være ansvarlig for å identifisere og implementere strukturelle prosesser og forbedringer internt, samt sikre god kompetanse innen alle aspekter av transaksjonsstøtte -og ledelse. 

Rollen rapporterer til CFO og er ansvarlig for alle interne og eksterne investorrelaterte aktiviteter. Rollen vil være sentral i å introdusere, posisjonere og markedsføre Sikri Group til nåværende og potensielle investorer, inkludert å forberede investormøter og markedsføringsarrangementer med analytikerdekning. 

Hos oss vil du få oppgaver som i høy grad vil være avhengige av deg som kommer inn i rollen. I tillegg til fokus på å videreutvikle et solid transaksjonsapparat, vil vi vektlegge høy grad av strategisk forståelse, og det er derfor naturlig nok et behov for sterke analytiske egenskaper og kjennskap til IT sektoren. Du vil også ha ansvar for å delta i selskapets kommersielle satsinger, og sikre en helhetlig kjennskap til det nordiske IT/software markedet.

Arbeidsoppgaver:

  • lede og koordinere selskapets M&A aktivitet i tett samarbeid med CFO og CEO
  • analysere og vurdere investeringsmuligheter, herunder sektor- og selskapsanalyser
  • foreta finansielle analyser og verdivurderinger, forberede informasjonsmateriell og presentasjoner i forbindelse med transaksjonsprosesser
  • utarbeide styremateriell i forbindelse med beslutningsprosesser
  • bistå i utarbeidelse av investorpresentasjoner, både ifm kvartalsrapportering og selskapspresentasjoner til investorsegmentet
  • utarbeide og implementere Investor Relations prosess og holde i selskapets løpende IR-arbeid  
  • ansvarlig for å gjennomføre roadshows 
  • utvikle, dokumentere og formidle ESG-arbeid for konsernet
  • identifisere og implementere strukturelle og prosessuelle forbedringer internt, samt sikre god kompetanse innen alle aspekter av transaksjonsstøtte og -ledelse
  • bistå CFO og CEO med utarbeidelse av kvartals- og årsrapporter til markedet og aksjonærer, samt andre økonomiske presentasjoner



Ønskede kvalifikasjoner:

  • høyere økonomisk utdanning på mastergradsnivå 
  • minimum fire års relevant erfaring fra tilsvarende rolle, investment banking, management consulting, private equity eller lignende
  • erfaring fra børsnoterte, multinasjonale selskaper er en fordel
  • solid erfaring fra investeringsprosesser og strategiarbeid
  • sterk analytisk med gode ferdigheter i Excel og PowerPoint
  • gode kommunikasjons- og presentasjonsevner, både på norsk og engelsk


Personlige egenskaper
Vi ser etter deg som er ambisiøs, nysgjerrig og fremoverlent. Du er analytisk, nøyaktig og strukturert, samt evner å omsette analyser til gode beslutninger. Andre vil beskrive deg som initiativrik og engasjert, samtidig som du evner å holde fokus på den overordnede strategien. Du fokuserer alltid på god kvalitet i ditt arbeid og leverer alltid på en effektiv måte. Videre trives du godt i et hektisk miljø som er preget av god takhøyde og lite hierarkisk oppbygging. Samarbeid er viktig for deg og du er en ansatt med sterke mellommenneskelige ferdigheter. 


Vi tilbyr
En utfordrende stilling i ett av Norges mest spennende software selskap, notert på Euronext Growth. For rett kandidat kan vi tilby en variert arbeidshverdag med gode muligheter for faglig og personlig utvikling. Du vil opparbeide deg mange spennende relasjoner, og få erfaring fra et svært bredt spekter av prosesser og selskaper. Du vil bli en del av et hyggelig arbeidsmiljø preget av stort engasjement. Det tilbys konkurransedyktige betingelser. For mer om selskapet se: www.sikriholding.com


For ytterligere informasjon er du velkommen til å kontakte John Ola Solheim, Senior Rådgiver i FinancePeople, på mob 909 91 137 eller john.ola.solheim@financepeople.no. Alle henvendelser behandles konfidensielt.

På grunn av ferieavvikling vil søknader bli behandlet i august.


Lignende søk: Leder, IT / Tech /, Telekommunikasjon