Controller til internasjonalt selskap

Lagre
Du må logge på eller
opprette en konto for å lagre en jobb.

Flos Norge er et salgsselskap i Norge med 13 ansatte og ca. 60MNOK i omsetning. Vi støttes av vårt italienske morselskap Flos Spa som har 650 ansatte og 2,6 mrd NOK i omsetning. Vi eies av Design Holding som utelukkende satser på high end merkevare World Wide.

Vi har i Norge det ypperste miljø for Merkevaresalg og high end designerbelysning. Vi holder til på Skøyen I Oslo omgitt av et stort eget Showroom med stort innhold og display av våre løsninger.

Vi har supre kolleksjoner – Decorative, Architectural, Outdoor og Bespoke – mao er vi en totalleverandør av ikonisk og innovativ belysning for de som krever noe spesielt, noe unikt og noe skapende. Våre produkter er anerkjent med mange designpriser og er samlerobjekter for ledende museer.

Hos oss vil du føle at du er omgitt av kreativitet, design, ikoniske produkter, delaktighet og et fellesskap. Flos har demonstrert hvordan en historisk merkevare kan bli med inn i fremtiden uten å miste sin tradisjon av syne.


Flos Norge ønsker nå å styrke selskapet med en operasjonell, nøyaktig og proaktiv Controller som vil få en sentral rolle i den videre utviklingen av selskapet sammen med daglig leder og resten av selskapets ledelse. Stillingen er nyopprettet, og vil ha ansvaret for selskapets regnskap, økonomistyring, rapportering og forretningsstøtte. Selskapet har italiensk morselskap, og samarbeidet med dem og resten av Norden er vesentlig for å lykkes i rollen. Stillingen rapporterer til daglig leder.

Arbeidsoppgaver

  • regnskapsansvar a-å, herunder oppfølging av regnskapsmedarbeider
  • løpende bokføring av faste kostnader
  • ansvar for lønnsområdet
  • løpende økonomistyring og rapportering av regnskapstall til konsern
  • bistå med budsjett og prognose
  • utarbeide analyser, herunder lønnsomhet på produkt, prosjekt mv. 
  • videreutvikle rutiner, prosesser og systemer innen rapportering
  • støtte prosjektledere for å skape best mulig resultater i de ulike prosjektene
  • ha ansvar for interne HR-prosesser
  • ad hoc oppgaver og prosjekter

 
Kvalifikasjoner

  • høyere økonomisk utdannelse
  • minimum 3 års relevant erfaring fra tilsvarende stilling og/eller fra revisjon
  • meget god regnskaps- og økonomiforståelse
  • god systemforståelse og gode ferdigheter i Excel
  • erfaring med Visma business og/eller SAP er en fordel men ikke et krav
  • meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne, både på norsk og engelsk


Personlige egenskaper
For å lykkes og trives i stillingen må du være forretningsorientert, operativ og strukturert. Du må ha evne og vilje til å se løsninger og drive prosesser gjennom og være sterk på kommunikasjon og samarbeid på tvers av fagområder og land. Den rette kandidaten forstår viktigheten av kvalitet i leveransene og må kunne jobbe selvstendig, men også i team. At du trives i et klima hvor endringstakten er høy er avgjørende, og du må motiveres av nye utfordringer i et selskap i vekst.

Vi tilbyr

  • et inspirerende og kreativt miljø, med store muligheter for både faglig og personlig utvikling
  • mulighet til å påvirke utforming av egen rolle og arbeidshverdag
  • et dynamisk miljø med kollegaer som er positive, engasjerte og sosiale
  • konkurransedyktige betingelser
  • arbeidssted er på Skøyen i moderne lokaler


Virker dette interessant ber vi deg, i henhold til GDPR, søke via www.financepeople.no og ikke direkte på mail til oppgitt kontaktperson. Ved spørsmål kan du kontakte Ulrik Langabø på
930 05 357/ulrik.langabo@financepeople.no.


Lignende søk: Bank & Finans, Varehandel / Kjededrift / Merkevare / FMCG