Financial Controller Findus

Findus Norge AS er en del av Nomad Foods Ltd. Nomad Foods er Europas ledende selskap innen ferskfryst mat, med 4600 ansatte og en omsetning på ca. 2,1 mrd Euro. Findus Norge AS har ca. 300 ansatte, og selskapets hovedkontor ligger i Asker (flytter til Lysaker i løpet av 2020). Findus har to fabrikker (Tønsberg og Larvik) og jobber gjennom fire salgskanaler; Dagligvare, Private Label, Foodservice og Industri. Mer enn 80% av maten Findus leverer er kortreist mat produsert i Norge.

I Norge utvikler, produserer og selger vi produkter av fisk, grønnsaker og poteter, samt ferdigretter. Bakervarer og bær inngår også i vårt sortiment. Findus Norge AS har en samlet omsetning på NOK 1,2 mrd. Bedriften har som mål å levere sunne og smakfulle måltider på en bærekraftig måte. Vi jobber for å inspirere til smarte vaner og matlyst med god samvittighet. Hemmeligheten bak Findus sin 75 år lange historie og suksess er menneskene som jobber i bedriften og den positive kulturen vi har. Findus gjør godt! Med en lidenskap for mat, jobber vi med bærekraft i alle ledd for å skape en bedre fremtid. Hos oss blir du ansvarlig for ditt eget arbeid og vi anerkjenner våre ansatte fordi vi vet at flotte mennesker utgjør forskjellen.


Financial Controller vil ha totalansvaret for all finansiell rapportering for Findus Norge med datterselskaper til konsernet i UK. Selve regnskapsførselen foregår ved selskapets shared service center i Malmö, og Financial Controller vil således ha en del kontakt med dem. Økonomiavdelingen på hovedkontoret består i dag av 5 medarbeidere og stillingen rapporterer til Finance Director.


Arbeidsoppgaver

  • periodisk utarbeidelse, avstemming, kontroll og rapportering av regnskapet til Findus Norge og datterselskaper
  • håndtere regnskapstekniske, avgifts- og skattemessige problemstillinger, samt være en fagressurs for selskapet
  • ansvarlig for anleggsregisteret, FX forecast, inter company
  • ansvarlig for oppfølging av SOX-kontroller for selskapet
  • ansvarlig for utarbeidelse av årsregnskap og ligningspairer
  • rapportering til offentlige myndigheter
  • tett dialog med blant annet Group Finance, selskapets revisor, skattemyndigheter, og shared service center 
  • ad hoc oppgaver

Ønskede kvalifikasjoner

  • høyere økonomisk utdannelse, minimum på bachelornivå
  • 5-10 års relevant erfaring fra tilsvarende stilling, fortrinnsvis fra regnskap, financial controlling og/eller revisjon
  • meget solid regnskapsforståelse og gjerne kunnskap om IFRS
  • gode kunnskaper i Excel og generelt sterk systeminteresse. Selskapet benytter SAP
  • solid muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
  • fordel med erfaring fra internkontroll og/eller SOX

Personlige egenskaper
Vi ser etter deg som er faglig interessert, strukturert og analytisk anlagt. Du jobber selvstendig og evner å ta eierskap og ansvar for egne ansvarsområder. Videre er du en som kan løfte blikket samtidig som du har kontroll på detaljene, og du har en grunnleggende positiv og løsningsorientert innstilling. For å lykkes i rollen er det viktig at du er opptatt av kvalitet i leveransene samtidig som du trives med høyt tempo og høye krav. Sterke samarbeids- og kommunikasjonsegenskaper vektlegges også.


Vi tilbyr
Som ansatt hos oss vil du bli en del av et fagmiljø med hyggelige og motiverte kollegaer. Du vil ha gode muligheter for både faglig og personlig utvikling og vil få ansvarsfulle oppgaver innenfor flere ulike områder. Vi holder til i Asker i dag, men flytter til Lysaker i 2020. Vi tilbyr konkurransedyktige betingelser.

Har du spørsmål til stillingen, ta gjerne kontakt med FinancePeople ved Anne Hilde Nilsen på mail: anne.hilde.nilsen@financepeople.no/tlf: +47 975 89 490. Alle henvendelser behandles konfidensielt.
 


Lignende søk: Leder, Bank & Finans, Industri / Produksjon