Business Controller til vekstselskap

 

Malorama er Norges ledende handelshus for produkter til overflatebehandling. Selskapet er størst innenfor maling, gulv og tapet, og leverer alt av utstyr og tilbehør. Kjernevirksomheten omfatter retailkonseptet Fargerike, proffkjeden Mal Proff, logistikkvirksomheten Farveringen, og faghandelskjeden Kulør for frittstående forretninger med lokal forankring. I tillegg til å levere et komplett produktspekter tilbyr Malorama konsepter og kategoriutvikling, samt støttesystemer og administrative løsninger for butikker og håndverkere.


Selskapet ekspanderer og har behov for å rekruttere en ny, fremoverlent Business Controller som kan være med på å drive økt lønnsomhet og vekst i konsernet. Stillingen vil være sentral i selskapets økonomifunksjon og fungere som høyre hånd for CFO. For den motiverte kandidaten vil stillingen ha svært gode utviklingsmuligheter. Stillingen vil også ha en sentral rolle inn mot forretningsområdene og datterselskapene. Det stilles krav til sterke kommersielle evner og at vedkommende fungerer både som en sparringpartner og utfordrer overfor driftsorganisasjonen.

Arbeidsoppgaver:

  • bidra i forretningsutvikling, analysere og synliggjøre forretningsmessige muligheter og konsekvenser
  • støtte det kommersielle området med nødvendige analyser og identifisere nye tiltak
  • proaktivt følge opp verdiskapende prosjekter som optimalisering av salg, marginer og kostnader
  • utarbeide økonomiske analyser og beslutningsstøtte for datterselskaper, forretningsområder og konsernledelse og styret
  • bidra i oppkjøps- og integrasjonsprosjekter
  • identifisere og lede kontinuerlige forbedringsaktiviterer 
  • bidra til forbedrede rapporteringsprosesser
  • bidra i prising/tilbudsarbeid og utarbeide lønnsomhetskalkyler for interne beslutninger
  • bistå i strategiprosesser

Kvalifikasjoner: 

  • siviløkonom med sterke resultater i kvantitative fag
  • svært god kommersiell forretnings- og verdikjedeforståelse
  • 2-5 års erfaring fra tilsvarende rolle gjerne kombinert med erfaring fra revisjon/konsulentmiljø
  • gjerne erfaring fra handelsvirksomhet
  • gode kunnskaper i Excel og generelt høy IT kompetanse
  • meget god muntlig og skriftlig fremstillingsevne både på norsk og engelsk
  • gode kommunikasjonsegenskaper

Personlige egenskaper:
For å lykkes i stillingen må vedkommende være kommersielt orientert og ha evne til å både utfordre organisasjonen med hensyn til driverne i konsernet og samtidig levere rapporter med høy grad av presisjon. Gode kommunikasjonsevner på alle nivåer i organisasjonen er avgjørende. Vedkommende må ha høy gjennomføringsevne og inneha høy grad av selvstendighet. Konsernet er i sterk vekst og har aktive eiere med høye ambisjoner. Den riktige kandidaten gleder seg til nye utfordringer og har stor arbeidskapasitet.

Vi tilbyr:

  • spennende, varierte og utviklende oppgaver i markedsledende konsern med høye ambisjoner
  • mulighet til å jobbe sammen med aktive eiere med høy kompetanse og lang erfaring med verdiskapende aktiviteter og utvikling av selskaper
  • konkurransedyktige betingelser

Ved spørsmål kan du kontakte våre rådgivere FinancePeople ved Henriette Kjærås Aaberg (+47 976 15 226) eller Lars Vaksvik (+47 415 45 733). Henvendelser behandles konfidensielt.


Lignende søk: Leder, Bank & Finans, Varehandel / Kjededrift / Merkevare / FMCG, Annet Bransje