Vil du være med å utvikle morgendagens Volvo-forhandler?

Volvo Car Stor-Oslo er en ny Volvo forhandler med oppstart 1. juli 2022. Det er planlagt å etablere et nytt hovedforhandleranlegg for Oslo-regionen, pop-ups og studioløsninger i Oslo sentrum, servicesatellitter og mindre avdelinger lokalisert der kundene bor. I første omgang vil selskapet overta Bilias eksisterende avdelinger på Økern, Fornebu og Lillestrøm med avdelingens tilhørende medarbeidere ca. 170 personer. Selskapet er eid av Autostrada og Kverneland Bil.

Autostrada ble etablert i 1995 og består av et motivert team på ca 150 personer som alle ønsker å gi den beste kundeopplevelsen som gjør at du kommer igjen og igjen. Vi lever for og med kundene våre, i alle våre butikker i Telemark og Agder. Autostrada er stolt forhandler av Volvo, Jaguar og Land Rover, Porsche, Mercedes Benz, Peugeot, Subaru, Fiat, Alfa Romeo, Fiat Professional og Jeep. Selskapet vil i 2021 omsette for 1,5 MRD med godt over 3 000 biler rullende ut av butikkene.

Kverneland Bil har eksistert helt siden 1921, og har en lang og tradisjonsrik historie. Vi har 260 engasjerte medarbeidere og er en av landets ledende aktører innen salg av Ford, Volvo, Polestar, Mazda, Jaguar, Land Rover, Fiat, Fiat Professional, Alfa Romeo, Jeep, og MG. Vi holder til i Bergen, Haugesund, Stavanger, Sandnes, Bryne og Oslo. Selskapet vil i 2021 omsette for 2,5 mrd. kroner og opp mot 7000 nye og brukte biler.


Volvo Car Stor-Oslo (VCSO) er en ny Volvo forhandler med oppstart 1. juli 2022. Den nye Volvo Forhandleren skal være et flaggskip i Volvo Cars europeiske forhandlernettverk, og gi kunder og medarbeidere en ny og unik Volvo opplevelse. Vi ønsker å modernisere og oppgradere måten kunden kjøper, abonnerer og foretar service på bilene sine. Når vi møter kundene, skal vi sørge for at de får en transparent opplevelse, og at de kjenner seg ivaretatt.

Vi søker nå en initiativrik og løsningsorientert Business Controller. Du vil ha et bredt ansvar innenfor rapportering, budsjettering og analyse, i tillegg til å være en sentral bidragsyter for utvikling, digitalisering og forbedring av selskapets økonomifunksjon. Du vil også være en viktig sparringpartner innen økonomifaglige problemstillinger på ulike nivåer i organisasjonen, også for den øverste ledelsen i selskapet. Rollen vil rapportere til selskapets CFO.

Du er proaktiv og forretningsorientert, er god på å vise retning og skape engasjement. Du trives med å jobbe i et hektisk miljø og er god til å prioritere, multi-taske og i perioder arbeide under stress. Men samtidig ivaretar du roen og er positiv og motiverende. Som Business Controller vil du få en unik mulighet til å være med å etablere fremtidens bilforhandler sammen med et nytt lederteam.

Hva du skal gjøre:

  • være ansvarlig for kvalitetssikring og oppfølging av resultater
  • utarbeide budsjett, prognoser og lønnsomhetsanalyser 
  • sikre god forståelse for økonomistyring og -utvikling hos linjelederne
  • utarbeide underlag til business reviews, ledermøter, forhandlinger mm. 
  • bidra til aktiv og fremtidsrettet risikostyring hos forhandlere
  • videreutvikle bruken av Business Intelligence-verktøy
  • være en pådriver for lønnsomhetsmessige forbedringstiltak hos forhandlere
  • sikre videreutvikling og forbedring av økonomiske prosesser og rutiner sammen med resten av økonomiteamet
  • bidra til tilfredsstillende tallforståelse hos nøkkelpersonell hos forhandlere
  • ad-hoc analyser knyttet til løpene drift og forbedringsarbeid


Ønskede kvalifikasjoner:

  • Høyere økonomisk utdannelse
  • Minumum 4 års relevant erfaring fra controlling, analyse eller revisjon
  • Kombinasjonen av god forretningsforståelse og regnskapsforståelse
  • Erfaring med å implementere datavarehus og bruk av KPI som virksomhetsstyring
  • God system- og prosessforståelse, interesse for digitalisering
  • Erfaring fra bilbransjen eller varehandel er en fordel
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne


Personlige egenskaper

  • selvstendig, proaktiv, analytisk og strukturert
  • initiativrik og med god gjennomføringsevne
  • gode samarbeids -og kommunikasjonsevner
  • løsningsorientert og effektiv
  • trygg, utadvendt og engasjert
  • har evnen til å utfordre egen organisasjon og partnere, drive transformasjon
  • evne til å bygge tillit og skape relasjoner


 Vi kan tilby

  • en selvstendig og utviklende rolle
  • et nytt selskap i utvikling med masse positiv energi
  • gode påvirkningsmuligheter
  • uformelt arbeidsmiljø i flotte moderne lokaler på Fornebu
  • god fleksibilitet med tanke på arbeidssted/hjemmekontor
  • konkurransedyktige betingelser


Virker dette interessant ber vi deg, i henhold til GDPR, søke via www.financepeople.no, og ikke direkte på mail til oppgitt kontaktperson. Ved spørsmål kan du kontakte FinancePeople ved Nora Lundstrøm på mobil 482 71 203 eller på nora.lundstrom@financepeople.no eller Mona Gabrielsen på mobil 917 46 917 eller på mona.gabrielsen@financepeople.no.  

Alle henvendelser behandles konfidensielt.

 


Lignende søk: Annet, Varehandel / Kjededrift / Merkevare / FMCG