Fund Operations Specialist
- Arbeidsgivere
- Alfred Berg Kapitalforvaltning AS
- Sted
- Oslo Sentrum - Aker Brygge
- Søknader behandles fortløpende fra
- Søknadsfrist snarest men senest
Alfred Berg ble etablert i Stockholm i 1863 og er i dag en ren nordisk kapitalforvalter. Selskapet har et av de mest kompetente forvaltningsmiljøene for nordiske renter og nordiske aksjer. Total kapital på 200 milliarder kroner forvaltes i dag av selskapets nordiske forvaltningsteam. Selskapet har 65 ansatte hvorav 6 i Stockholm mens resterende er på hovedkontoret i Oslo. Alfred Berg er BNP Paribas nordiske forvalter og varemerke for nordiske fond og forvaltning. Alfred Berg eies av ansatte i selskapet og av BNP Paribas Asset Management.
På vegne av Alfred Berg Kapitalforvaltning AS søker vi en Fund Operations Specialist for å styrke Investment Operations-teamet. Du vil inngå i et kompetent team som håndterer den daglige driften for selskapets fond og mandater. Dette er en synlig, variert og utadvendt rolle med bred kontaktflate i organisasjonen. Du samhandler med analytikere, porteføljeforvaltere, banker, samt interne ressurser innen risiko og compliance. Du vil jobbe med varierte oppgaver som gir en veldig god innsikt i driften som utføres av en kapitalforvalter. I tillegg vil du ha en stemme i diskusjoner om prosessforbedringer.
Stillingen er lokalisert sentralt i Oslo ved Aker Brygge. Riktig kandidat er siviløkonom med master / fordypning i finans med gode akademiske resultater. Du har sterke analytiske evner og er systemteknisk sterk, eksempelvis i bruk av Excel og økonomisystemer generelt.
Det er ønskelig med oppstart i løpet av februar/mars 2022. Det starter som et engasjement, men det er gode muligheter for fast ansettelse.
Sentrale arbeidsoppgaver:
- Daglig verdsettelse av fond
- Utarbeidelse av investeringsrapporter til kunder
- Verdivurdering av renteswapper og obligasjoner
- Bankavstemminger
- Oppgjør av transaksjoner (aksje, obligasjon og derivat)
- Vedlikehold av porteføljedata i back- og front office systemer
- Delta i interne forbedringsprosjekter, rutine, prosess og systemforbedringer
- Støtte til analytikere og porteføljeforvaltere
Kvalifikasjoner:
- Høyere utdannelse innen økonomi eller finans, Siv.øk. Master e.l.
- Gjerne noe relevant erfaring fra deltidsjobber / internships
- Sterk kompetanse i Excel
- Erfaring i bruk av Power BI og programmering er en fordel
- Flytende skriftlig og muntlig i norsk og engelsk
Personlige egenskaper:
- Strukturert og systematisk
- Analytisk og detaljfokusert
- Energisk med sterk gjennomføringsevne
- Godt humør og positiv innstilling
- Takle høyt arbeidstempo og trives med å jobbe i team
Vi tilbyr
- Synlig og faglig bred rolle der du får bidra og utvikle deg
- Meget gode muligheter for fast stilling
- Hyggelig og sosialt arbeidsmiljø
- Sentral beliggenhet i Oslo sentrum
- Konkurransedyktige betingelser
Søkere bes registrere seg og laste opp CV, kortfattet søknadsbrev og vitnemål fra vgs og høyere utdanning
Lignende søk: Bank / Finans tjenester, Bank & Finans, Forsikring, Regnskap / Revisjon