Fund Operations Specialist


Alfred Berg ble etablert i Stockholm i 1863 og er i dag en ren nordisk kapitalforvalter. Selskapet har et av de mest kompetente forvaltningsmiljøene for nordiske renter og nordiske aksjer. Total kapital på 200 milliarder kroner forvaltes i dag av selskapets nordiske forvaltningsteam. Selskapet har 65 ansatte hvorav 6 i Stockholm mens resterende er på hovedkontoret i Oslo. Alfred Berg er BNP Paribas nordiske forvalter og varemerke for nordiske fond og forvaltning. Alfred Berg eies av ansatte i selskapet og av BNP Paribas Asset Management.


På vegne av Alfred Berg Kapitalforvaltning AS søker vi en Fund Operations Specialist for å styrke Investment Operations-teamet. Du vil inngå i et kompetent team som håndterer den daglige driften for selskapets fond og mandater. Dette er en synlig, variert og utadvendt rolle med bred kontaktflate i organisasjonen. Du samhandler med analytikere, porteføljeforvaltere, banker, samt interne ressurser innen risiko og compliance. Du vil jobbe med varierte oppgaver som gir en veldig god innsikt i driften som utføres av en kapitalforvalter. I tillegg vil du ha en stemme i diskusjoner om prosessforbedringer. 

Stillingen er lokalisert sentralt i Oslo ved Aker Brygge. Riktig kandidat er siviløkonom med master / fordypning i finans med gode akademiske resultater. Du har sterke analytiske evner og er systemteknisk sterk, eksempelvis i bruk av Excel og økonomisystemer generelt. 

Det er ønskelig med oppstart i løpet av februar/mars 2022. Det starter som et engasjement, men det er gode muligheter for fast ansettelse. 

Sentrale arbeidsoppgaver:

  • Daglig verdsettelse av fond
  • Utarbeidelse av investeringsrapporter til kunder
  • Verdivurdering av renteswapper og obligasjoner
  • Bankavstemminger
  • Oppgjør av transaksjoner (aksje, obligasjon og derivat)
  • Vedlikehold av porteføljedata i back- og front office systemer
  • Delta i interne forbedringsprosjekter, rutine, prosess og systemforbedringer
  • Støtte til analytikere og porteføljeforvaltere


Kvalifikasjoner:

  • Høyere utdannelse innen økonomi eller finans, Siv.øk. Master e.l.
  • Gjerne noe relevant erfaring fra deltidsjobber /  internships
  • Sterk kompetanse i Excel 
  • Erfaring i bruk av Power BI og programmering er en fordel
  • Flytende skriftlig og muntlig i norsk og engelsk


Personlige egenskaper:

  • Strukturert og systematisk
  • Analytisk og detaljfokusert
  • Energisk med sterk gjennomføringsevne
  • Godt humør og positiv innstilling
  • Takle høyt arbeidstempo og trives med å jobbe i team


Vi tilbyr

  • Synlig og faglig bred rolle der du får bidra og utvikle deg
  • Meget gode muligheter for fast stilling
  • Hyggelig og sosialt arbeidsmiljø
  • Sentral beliggenhet i Oslo sentrum
  • Konkurransedyktige betingelser


Søkere bes registrere seg og laste opp CV, kortfattet søknadsbrev og vitnemål fra vgs og høyere utdanning


Lignende søk: Bank / Finans tjenester, Bank & Finans, Forsikring, Regnskap / Revisjon