Selvgående og relasjonssterk M&A Manager søkes

Håndverksgruppen består av 61 håndverksbedrifter/datterselskaper, som utfører alle typer overflatebehandlinger. Konsernet har som mål å profesjonalisere bransjen i hele Norden ved å satse systematisk på bærekraft og miljø, arbeidsliv og faglig kvalitet. Håndverksgruppen vil utnytte lokal forankring og markedskunnskap med stordriftsfordeler. Konsernet har en akkumulert omsetning (estimert run rate pr 31.12.2021) på rundt 3 milliarder kroner, 1 700 ansatte og virksomheter fra Svalbard i nord til Kristiansand i sør samt Sverige. Håndverksgruppen eies av FSN Capital og de ansatte.


Vi har vært gjennom en solid vekstreise og har høye ambisjoner om å vokse videre både organisk og gjennom M&A-aktivitet i hele Norden. Nå er vi på jakt etter en fremoverlent M&A Manager som vil spille en sentral rolle i selskapets vekststrategi. M&A Manager vil jobbe med og eksponeres for alle dimensjonene i transaksjonsprosessene og jobbe tett sammen med CFO og Direktør Forretningsutvikling.

Arbeidsoppgaver

  • koordinere selskapets M&A-aktiviteter i tett samarbeid med CFO og Direktør Forretningsutvikling
  • identifisere, analysere og vurdere relevante oppkjøpsmuligheter
  • gjennomføre finansielle analyser og verdivurderinger, forberede informasjonsmateriell og presentasjoner i forbindelse med transaksjonsprosesser
  • utvikle og vedlikeholde finansielle modeller
  • bistå i forhandlinger
  • koordinere finansiell, juridisk og operasjonell due diligence i tett samarbeid med våre konsulenter
  • involvering i integrasjonsarbeidet etter oppkjøp


Kvalifikasjoner

  • høyere økonomisk utdannelse med sterke resultater, spesielt i de kvantitative fagene
  • minimum fire års relevant erfaring, fortrinnsvis fra stilling innen M&A-aktivitet, eksempelvis fra Investment Banking, transaksjonsavdelingen i et ledende revisjonsfirma eller lignende stilling i en større bedrift
  • høy analytisk kapasitet og med meget gode ferdigheter i Excel og PowerPoint og andre relevante programmer
  • solid regnskapskompetanse og god juridisk forståelse
  • god muntlig og skriftlig formuleringsevne, både på norsk og engelsk
  • lagspiller, sterk evne til å bygge relasjoner og forholde seg til ulike typer mennesker


Personlige egenskaper
Vi ser etter deg som er selvstendig, initiativrik og strukturert. Du har god finansiell forståelse og kommersiell teft, samtidig som du har et øye for detaljer. Du jobber godt i team så vel som på egenhånd, og i tillegg er du en god lagspiller som evner å kommunisere godt på ulike nivåer i en organisasjon. Som person er du fleksibelt anlagt, liker å ta forskjellige roller i ulike prosjekter og er komfortabel i en hektisk arbeidshverdag. Dine kollegaer vil beskrive deg som en analytisk person som evner å plukke komplekse problemstillinger fra hverandre og presentere disse på en lettfattelig måte.

Vi tilbyr
For rett kandidat kan vi tilby en variert arbeidshverdag med gode muligheter for faglig og personlig utvikling, opparbeide mange spennende relasjoner og få erfaringer fra mange M&A-prosesser og selskaper i hele Norden. Du vil bli en del av et hyggelig og kompetent arbeidsmiljø preget av stort engasjement og høyt tempo hvor vi jobber tett sammen i team. Vi tilbyr konkurransedyktige betingelser.

Virker dette interessant ber vi deg, i henhold til GDPR, søke via www.financepeople.no, og ikke direkte på mail til oppgitt kontaktperson. Ved spørsmål kan du kontakte Finance People ved John Ola Solheim på mobil 909 91 137 eller på john.ola.solheim@financepeople.no
 
Alle henvendelser behandles konfidensielt. 


Lignende søk: Bygg / Anlegg / Håndverk, Bank & Finans, Regnskap / Revisjon