CFO til Fell Group

Vær med å skape et nytt norsk industrieventyr! Fell Technology er utvikler og produsent av innovative sikkerhetsprodukter- og tjenester basert på trådløs teknologi. Fell sitter i en unik posisjon til å hjelpe mennesker til en smartere, bedre og grønnere hverdag. Vi har store planer og vil skape et selskap som lykkes i Norge og vil ekspandere til andre land veldig raskt. Vi ønsker å gi alle mulighet til sikkerhet og frihet i hverdagen. Vi leverer alt fra skisse til ferdig produkt og oppfølgende service. Vi legger stor vekt på å forstå kundenes behov og vi har kunnskap om hvordan behovene kan løses teknisk. Vi tilbyr også hvitemerkeprodukter og tjenester i flere markeder nasjonalt og internasjonalt, men er størst på egne produkter. Selskapet ble stiftet i 2013 og har etablert seg som en solid aktør innen produktutvikling, digital tjenesteutvikling og elektronikkproduksjon med distribusjon. Vår visjon er å bli en global leder innen brukervennlige, driftssikre og pålitelige sikkerhetsprodukter. Fell har de siste årene signert samarbeidsavtaler med flere større kunder innen det maritime og satser nå stort innen smarthus og IoT-tjenester. Fell vil etablere seg som en av Norges større IoT-selskaper som vil operere både nasjonalt og internasjonalt på tvers av flere markedskanaler. Fell har stor bredde teknologisk som nå skaleres til en unik IoT-aktør med store produktsynergier på tvers av den teknologiske plattformen.


Fell Group opplever kraftig vekst og skal ekspandere videre i flere land og vi søker derfor etter en fremtidsrettet, forretningsorientert og faglig dyktig CFO for konsernet. CFO vil ha det overordnede ansvaret for selskapets økonomi-, likviditet- og virksomhetsstyring.

Dette er en meget god mulighet for deg som ønsker å jobbe bredt innenfor økonomiområdet og samtidig ønsker å være en del av et spennende vekstcase med planer om børsnotering på sikt. Selskapet har en ambisiøs vekststrategi, både organisk og gjennom oppkjøp, og CFO vil ha en sentral rolle i den strategiske og forretningsmessige utviklingen av selskapet. Videre vil du få ansvar for utvikling av økonomifunksjonen med fokus på effektiv, automatisert og kvalitetsorientert økonomistyring. Det er personalansvar for 4 personer i tillegg til at det kreves oppfølging av eksterne regnskapsmiljø. Du vil rapportere til CEO og være en viktig samarbeidspartner og støtte for han, ledergruppen og styret.

Stillingen er nyopprettet og gir store muligheter for å påvirke egen og selskapets videre utvikling.  

Arbeidsoppgaver

  • utvikle og lede konsernets økonomifunksjon
  • etablere en felles rapporteringsstruktur og sikre finansiell rapportering av høy kvalitet til styret og eiere
  • styre likviditeten og herunder arbeidskapitalen i konsernet
  • gjennomføre budsjett- og prognoseprosess for konsern med datterselskaper
  • delta aktivt i strategiske beslutningsprosesser og drive den forretningsmessige utviklingen av konsernet i samarbeid med ledergruppen
  • jobbe tett med virksomhetene for å drive endringer
  • analysere og følge opp løpende prosjekter
  • løpende rapportere til bank (kvartalsvis og ved oppkjøp)
  • utarbeide investeringsanalyser og være en aktiv bidragsyter i M&A-prosesser
  • bistå med å utvikle og automatisere analyser på relevante forretningsområder/selskaper
  • være sentral i samarbeid med ledergruppen ved systemutvikling, vedlikehold og utvikling av relevante IT- og ERP-systemer, samt etablere og rapportere på relevante KPIer

Kvalifikasjoner

  • høyere økonomisk utdanning, MBA/MSc eller tilsvarende
  • 5-10 års relevant arbeidserfaring fra liknende stilling, ledererfaring er et krav 
  • fordel med erfaring fra forretningsutvikling, M&A og/eller børsnoterte selskap
  • meget god forretningsforståelse. Erfaring med etablering av selskap i andre land vil bli positivt vektlagt
  • erfaring fra modellering og utarbeidelse av business case er en fordel
  • god IT-kompetanse med interesse for å effektivisere/digitalisere økonomistyring
  • erfaring fra internasjonal virksomhet og være komfortabel med engelsk både skriftlig og muntlig
  • fordel med erfaring og interesse for teknologiselskap

Personlige egenskaper
For å lykkes i rollen må du være utpreget analytisk og kommersiell samtidig som du er operativ og «hands-on». Du må inneha betydelig driv, initiativ og gjennomføringsevne og ha evnen til å tenke kreativt og nytt. Rollen vil få en bred eksponering mot hele organisasjonen, og du må kunne jobbe godt med alle forretningsområder og på alle nivå i organisasjonen. Samarbeidsevner og evnen til å jobbe organisatorisk smart og situasjonsbestemt vektlegges tungt. Videre er du metodisk og forbedringsorientert med grunnleggende interesse for teknologi og digitalisering.

Vi tilbyr

  • en særdeles spennende, utfordrende og bred stilling i et konsern med videre vekstplaner
  • selskapet er finansielt solid og ambisjonene for videre utvikling er høye
  • en meningsfylt og variert arbeidshverdag med mye ansvar og muligheten til å utvikle økonomifunksjonen videre
  • et godt arbeidsmiljø som preges av dyktige, engasjerte og hyggelig kollegaer
  • konkurransedyktige betingelser
  • arbeidssted i Karenslyst Allé på Skøyen

Virker dette interessant ber vi deg, i henhold til GDPR, søke via www.financepeople.no, og ikke direkte på mail til oppgitt kontaktperson. Ved spørsmål kan du kontakte Anne Hilde Nilsen, Partner i FinancePeople, på 975 89 490/anne@financepeople.no.
Alle henvendelser behandles konfidensielt.


Lignende søk: Tech, Toppleder, IT / Tech /, Telekommunikasjon