Financial Controller søkes til innovativ leverandør av trafikksikkerhetsløsninger

 

Saferoad Group er en ledende leverandør av trafikksikkerhetsløsninger i Europa. Konsernet har ca. 2.200 ansatte i 13 land og en årsomsetning NOK 5,2 mrd. Vårt mål er å bidra til å økt sikkerhet på vei og vi har en bred portefølje av produkter og løsninger innenfor dette området. Vi jobber dedikert med å utvikle innovative, bærekraftige og trygge produkter og løsninger som skal gjøre det trygt å være på farten, enten du beveger deg til fots, med sykkel, bil eller kollektivtransport. For mer informasjon om selskapet se: www.saferoad.com


Vi ser etter en ambisiøs, faglig sterk ressurs som brenner for faget og vil trives i et globalt selskap med en kompleks konsernstruktur, høy veksttakt og mange spennende utfordringer. Du evner å innta et bredt perspektiv og er flink til å omsette teori til praksis.

Som Financial Controller vil du gå inn i gruppen som har faglig og operativt ansvar for konsolidering av regnskapet til konsernet til ledelse og styret i Saferoad Group. Stillingen rapporterer til konsernregnskapssjef og vil inngå i et team på fire personer. Teamet er en del av Group Finance & IT bestående av totalt ti personer, og jobber tett sammen med de øvrige faggruppene; group controlling, skatt og treasury. 

Som ansatt hos oss vil du være del av en moderne og fremoverlent finansorganisasjon. Vi bryr oss om våre interessenter og miljøet. Våre ansatte drives av å være forkjempere i vårt marked. Vi er pålitelige og utveksler kunnskap med hverandre og våre omgivelser. Vi brenner for innovative HMS-løsninger i trafikken.

Sentrale arbeidsoppgaver

  • bistå i kontinuerlig forbedring, vedlikehold og utvikling av rutiner og prosesser
  • bistå datterselskaper og sikre overholdelse av konsernets retningslinjer innenfor regnskap og rapportering
  • følge opp utarbeidelsen av konsernets konsoliderte regnskap, inkludert balanse og kontantstrømoppstilling, månedlig
  • bidra i periode- og årsavslutning, herunder utarbeidelse av årsregnskaps og rapportering
  • delta i forberedelser av finansielle analyser, budsjettplanlegging, koordinering og konsolidering
  • rådgivning og veiledning innenfor IFRS relaterte spørsmål
  • ad hoc oppgaver og prosjekter

Ønsket bakgrunn

  • relevant økonomisk utdannelse på minimum Bachelornivå
  • minimum 2 års relevant erfaring fra revisjon eller fra lignende stillinger
  • god regnskapsfaglig kompetanse – erfaring og kunnskap rundt IFRS er ønskelig
  • god system- og IT forståelse, herunder Excel, PowerPoint og interesse for/bruk av konsolideringsløsninger -erfaring med Cognos er et pluss
  • god muntlig og skriftlig fremstillingsevne, både på norsk og engelsk



Personlige egenskaper

  • nøyaktig og opptatt av å levere høy kvalitet til riktig tid
  • evne til å samarbeide, samt sterk på kommunikasjon
  • prosessforståelse og en som søker etter effektiviseringsmuligheter
  • løsningsorientert og høy gjennomføringsevne
  • strukturert og samvittighetsfull


Vi tilbyr

  • en faglig spennende stilling, med stor kontaktflate og gode påvirkningsmuligheter
  • et selskap med engasjert ledelse og private equity eiere
  • godt arbeidsmiljø med fokus på kunnskapsutveksling
  • konkurransedyktige betingelser

Virker dette interessant ber vi deg søke via www.financepeople.no. Ved spørsmål kan du kontakte John Ola Solheim, Senior Rådgiver i FinancePeople, på 909 91 137/john.ola.solheim@financepeople.no eller Andreas Kleiven, Rådgiver i FinancePeople, på 948 87 566/andreas.kleiven@financepeople.no 

Alle henvendelser behandles konfidensielt.

 


Lignende søk: Bank & Finans, Regnskap / Revisjon, Transport / Logistikk / Lager