Global Payroll Manager til konsern i vekst


 

Promon is a leading app security company specializing in In-App Protection technology. We work across a range of industries with a variety of global clients, counting customers in industries such as finance, health, and the public sector. Our cutting-edge technology is research-based and originates from the internationally recognized research environments at SINTEF and the University of Oslo.
Promon is a Norwegian limited company registered in 2006, represented in Asia, USA, Germany, the UK, Hungary and India with a total of 54 colleagues. The head office is in Oslo, Norway and consists of 30 colleagues. Read more at www. promon.com


Som Payroll Manager i Promon vil du ha ansvar for hele lønnsprosessen i konsernet og være en viktig del av konsernets administrasjon bestående av dyktige og engasjerte medarbeidere. Du vil ha arbeidssted i Promons hovedkontor i Stortingsgata, og stillingen rapporterer til Head of HR.

Arbeidsoppgaver

  • være ansvarlig for å ta lønn inhouse i Promon, herunder etablere prosesser og rutiner for lønnskjøring for Promon AS i Norge
  • ha ansvar for lønn i Norge - lønnskjøring, myndighetsrapportering og avstemning mot regnskap
  • være ansvarlig for lønnsinput, oppfølging og koordinering med eksterne lønnsleverandører internasjonalt
  • være en fagspesialist og sparringspartner for selskapets ansatte og ledere på lønnsområdet
  • følge opp og administrere diverse oppgaver relatert til lønn, trygd og skatt for internasjonalt ansatte (global mobility), herunder A1 søknader, skatteavtaler, rapportering mv.
  • ha ansvar for opprettelse og vedlikehold av masterdata
  • være systemeier for lønnssystemet
  • sørge for etablering av lønnspartnere, prosesser og rutiner i nye land ved behov
  • være ansvarlig for alle refusjonsordninger og kontakt med NAV
  • sikre compliance og løpende oppfølging av pensjonsavtaler (globalt – hovedsakelig Norge og UK)
  • årlig fornye forsikringspoliser i samarbeid med forsikringsmegler, sikre compliance og etablering av nye forsikringsløsninger globalt ved behov 
  • prosjekter og ad-hoc

Kvalifikasjoner

  • høyere økonomisk utdannelse
  • minimum tre års relevant erfaring
  • grunnleggende god lønnskompetanse 
  • god kjennskap til relevant lov- og avtaleverk
  • regnskapsforståelse er en fordel
  • erfaring med håndtering av internasjonalt ansatte fra virksomhet med internasjonal organisering er en fordel
  • god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk og være komfortabel med engelsk som arbeidsspråk

Personlige egenskaper

For å trives og lykkes i rollen må du være faglig trygg, strukturert og kvalitetsbevisst. At du er nysgjerrig, lærevillig og opptatt av kontinuerlig forbedringer er absolutte krav for å lykkes, og du må være fleksibel og løsningsorientert. At du er positiv i møte med mennesker og har gode kommunikasjons- og samarbeidsegenskaper vektlegges også.


Vi tilbyr

Til den rette kandidaten kan Promon tilby en spennende reise i et internasjonalt teknologiselskap i sterk vekst og med store ambisjoner. Du vil få en sentral rolle og utfordrende arbeidsoppgaver, og mulighetene for faglig og personlig utvikling er meget gode. Stillingen er nyopprettet, så du vil få muligheten til påvirke utformingen av egen stilling og arbeidshverdag. Arbeidsmiljøet beskrives best som fremoverlent og kompetent, og preges av engasjerte, dyktige og hyggelige kollegaer. Selskapet holder til i moderne lokaler i Oslo sentrum og det tilbys konkurransedyktige betingelser. 

Virker dette interessant ber vi deg, i henhold til GDPR, søke via www.financepeople.no og ikke direkte på mail til oppgitt kontaktperson. Ved spørsmål kan du kontakte Ulrik Langabø på 930 05 357/ulrik.langabo@financepeople.no.


Lignende søk: Leder, Tech, IT / Tech /, Telekommunikasjon