Konserncontroller

Lagre
Du må logge på eller
opprette en konto for å lagre en jobb.

Løvenskiold-Vækerø AS er et ekspansivt og fremtidsrettet konsern med røtter tilbake til 1649. Virksomheten omfatter Løvenskiold Handel, Løvenskiold Eiendom, Løvenskiold Skog, Handelsstedet Bærums Verk og Maxbo Teknikk. Løvenskiold Handel, konsernets største virksomhetsområde med ansvar for den samlede handelsvirksomheten innen bo- og byggevarer driver kjedekonseptet Maxbo og Maxbo Proff, samt et sentralt distribusjonsanlegg. Konsernet har ca. 1600 ansatte og omsetter for NOK 5,5 mrd. Hovedadministrasjonen holder til på Vækerø i Oslo. Les mer på www.lovenskiold.no


Løvenskiold-Vækerø AS søker etter en ambisiøs og faglig sterk konserncontroller til vårt kompetente team. Som konserncontroller vil du få en sentral og viktig rolle med blant annet ansvar for konsolidering og rapportering for konsernet. Du vil jobbe tett med resten av konsernteamet og økonomifunksjonen i våre datterselskaper for å sikre høy kvalitet i den finansielle rapporteringen og nøyaktig og tidsriktig rapportering fra alle enheter i gruppen.  

Stillingen rapporterer til CFO og hovedansvar og oppgaver vil være:

  • ha ansvar for månedlig konsolidering og rapportering for konsernet
  • kvalitetssikre og analysere rapporteringen fra datterselskaper
  • være prosjektleder for årsoppgjør og utarbeidelse av årsregnskap
  • gjennomføre regnskapsavslutninger for morselskap og ett datterselskap
  • følge opp og være en faglig støtte for datterselskaper
  • følge opp rapportering av internkontroll
  • bidra til effektiv utnyttelse og utvikling av systemer og digitalisering av økonomifunksjonen, herunder støtte datterselskaper ved overgang til nytt ERP-system
  • være prosjektleder for budsjett- og prognoseprosess
  • vedlikeholde diverse oversikter for eksterne og interne lån, swaper, likviditetsoversikt, etc.
  • distribuere valutakurser ved månedsslutt samt utføre valutavekslinger
  • ad hoc analyser og prosjekter

Kvalifikasjoner:

  • høyere økonomiske utdannelse
  • 4-5 års erfaring fra revisjon og/eller liknende stilling
  • solid regnskaps- og økonomiforståelse. Erfaring fra konsernregnskap og konsolidering er en fordel, men ikke et krav
  • god systemkompetanse/interesse, herunder Excel og ERP-system - eventuelt datavarehus, MS Power BI, etc.
  • god skriftlig og muntlig fremstillingsevne

Personlige egenskaper:
For å lykkes og trives i rollen må du være analytisk, strukturert og nøyaktig. Du er initiativrik og selvgående og har høy gjennomføringsevne. At du er serviceinnstilt, løsningsorientert og tilpasningsdyktig er viktig, og du må trives med endringer. Vi søker etter en lærevillig person som er opptatt av å utvikle egen kompetanse.

Vi tilbyr:
Til den rette kandidaten kan vi tilby en faglig spennende og variert stilling i en bransje i stor endring. Du vil arbeide i et velrennomert konsern med et godt omdømme, og solide merkevarer med sterk merkevarekjennskap i markedet. Selskapet har et godt miljø og tilbyr konkurransedyktige betingelser.

Virker dette interessant ber vi deg, i henhold til GDPR, søke via www.financepeople.no, og ikke direkte på mail til oppgitt kontaktperson. Ved spørsmål kan du kontakte FinancePeople ved Henriette Kjærås Aaberg, Partner i FinancePeople, på mob 976 15 226 eller henriette.aaberg@financepeople.no.

Alle henvendelser behandles konfidensielt.

På grunn av ferieavvikling vil søknader bli behandlet i august.

 


Lignende søk: Bygg / Anlegg / Håndverk, Bank & Finans, Varehandel / Kjededrift / Merkevare / FMCG